1. VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER

Homebob A/S & House Wash A/S

CVR-nr. 38832840

Øster Allé 56 6, 2100 København Ø

Danmark

(”Homebob A/S & House Wash A/S”)

2. INTRODUKTION

2.1 Disse handelsbetingelser (”Handelsbetingelserne”) gælder for og udgør en integreret del af enhver aftale vedrørende Homebob A/S & House Wash A/S's levering af ydelser og services til modtageren heraf (”Kunden”).

2.2 Handelsbetingelserne gælder for i samme omfang for både forbrugere og erhvervsdrivende, medmindre andet eksplicit fremgår i Handelsbetingelserne.

2.3 Homebob A/S & House Wash A/S kan til enhver tid ændre Handelsbetingelserne uden varsel. Hvis Homebob A/S & House Wash A/S ændrer sine Handelsbetingelser, er det Handelsbetingelserne gældende på tidspunktet for aftalens indgåelse, som finder anvendelse.

3. TILBUD OG INDGÅELSE AF AFTALEN

3.1 Ethvert tilbud fremsat af Homebob A/S & House Wash A/S er gældende i 7 dage, medmindre andet eksplicit fremgår af tilbuddet eller af andre oplysninger.

3.2 Når Kunden har accepteret Homebob A/S & House Wash A/S's tilbud, enten digitalt via Homebob A/S & House Wash A/S's hjemmeside eller telefonisk, har Homebob A/S & House Wash A/S og Kunden indgået en bindende aftale, der består af Homebob A/S & House Wash A/S's tilbud, disse Handelsbetingelser og Homebob A/S & House Wash A/S's produktbeskrivelse for de(n) ydelse(r) ("Produktbeskrivelse"), som fremgår i tilbuddet (samlet "Aftalen").

3.3 Efter Aftalens indgåelse kan Kunden ikke opsige eller annullere Aftalen, medmindre andet fremgår eksplicit af disse Handelsbetingelser.

3.4 I tilfælde af uoverensstemmelse mellem aftaledokumenterne skal følgende rangorden gælde:

  1. Tilbuddet
  2. Produktbeskrivelsen
  3. Handelsbetingelserne

3.5 Hvis du indgår en aftale om en engangsrens med henblik på en efterfølgende vedligeholdelsesaftale, vil denne automatisk overgå til en 3-årig vedligeholdelseskontrakt. Det første år inkluderer engangsrensen, og de efterfølgende to år dækker vedligeholdelse, medmindre der indberettes væsentlige klagepunkter ved opgavens afslutning. Eventuelle klager skal dokumenteres med fotobeviser senest 48 timer efter opgaven er fuldført. Prisen er beregnet ud fra forventningen om et længerevarende samarbejde. Ved at acceptere den nedsatte pris med henblik på fremtidigt arbejde, forpligter man sig til at overholde aftalen.

3.6 Ved at acceptere enten én 3-årig eller 5-årig aftale i vores tilbud, binder man sig automatisk i den respektive tid, man har afkrydset. Såfremt man ønsker at se sin kontrakt, vil det blot være en kopi, der bliver tilsendt. Hvis man ønsker ændringer i kontrakten, skal det ske inden man accepterer vores handelsbetingelser.

3.7 Kontraktens gyldighedsperiode og opsigelsesvarsel Denne kontrakts varighed er aftalt som beskrevet ovenstående, dog minimum 3 år fra underskrevet. Aftalen kan opsiges af begge parter med 3 måneders varsel før kontraktens udløbsdato. Aftalen fornyes automatisk med 2 år, hvis førnævnte ikke bliver opfyldt.

3.8 Aftalens varighed

3 år fra aftalt tidspunkt af første rens.

3.9 Ved at acceptere enten én 3-årig eller 5-årig aftale i vores tilbud, binder man sig automatisk i den respektive periode fra tidspunktet for første rens, alt efter hvilken aftale der er valgt.

4. YDELSER

4.1 Homebob A/S & House Wash A/S sælger og leverer de tjenesteydelser og varer ("Ydelserne"), der fremgår på www.housewash.dk ("Hjemmesiden").

4.2 Ydelsernes beskrivelser, egenskaber, art, type, kvalitet, mængde mv. fremgår i Produktbeskrivelsen.

4.3 Homebob A/S & House Wash A/S kan anvende underleverandører til levering af Ydelserne til Kunden.

5. LEVERINGSTIDSPUNKT

5.1 Inden for 3 uger efter aftaletidspunktet oplyser Homebob A/S & House Wash A/S et forventet leveringstidspunkt, der er et estimat og vejledende, idet leveringsdatoen bl.a. kan afhænge af vejrforhold. 5.2 Homebob A/S & House Wash A/S garanterer ikke, at de aftalte Ydelser kan leveres på det forventede leveringstidspunkt.

5.3 Homebob A/S & House Wash A/S har ret til at udskyde det forventede leveringstidspunkt, uden at misligholde Aftalen, i følgende tilfælde:

  1. (i) Når Homebob A/S & House Wash A/S ikke kan levere de aftale Ydelser som følge af omstændigheder, der ligger uden for Homebob A/S & House Wash A/S's kontrol, herunder men ikke begrænset til nedbør, lav temperatur, stærk vind eller andet vejrforhold, som forhindrer eller besværliggør arbejdet.

6. KUNDENS FORPLIGTELSER

6.1 Kunden skal for egen regning og risiko opfylde følgende:

  1. (i) Forberede og klargøre området, hvor de aftalte Ydelser skal leveres, i overensstemmelse med Produktbeskrivelsen.
  2. (ii) Hvis nødvendigt være til stede på området, hvor de aftalte Ydelser skal leveres, på leveringstidspunktet.

6.2 Opfylder Kunden ikke pkt. 6.1, skal Kunden betale et gebyr i henhold til Homebob A/S & House Wash A/S's gældende gebyrliste.

6.3 Hvis Homebob A/S & House Wash A/S ikke er i stand til at levere de aftalte Ydelser til Kunden som følge af Kundens forhold, kan Homebob A/S & House Wash A/S uden at misligholde Aftalen midlertidigt stoppe leveringen af de aftalte Ydelser, og Kunden skal efterfølgende kontakte Homebob A/S & House Wash A/S med henblik på at fastsætte et nyt leveringstidspunkt eller Kunden betale et gebyr i henhold til Homebob A/S & House Wash A/S's gældende gebyrliste.

6.4 Inden leveringstidspunktet skal Kunden skal informere Homebob A/S & House Wash A/S om ethvert forhold, der kan vanskeliggøre eller forhindre leveringen af de aftalte Ydelser.

7. PRIS OG BETALING

7.1 For levering af de aftalte Ydelser skal Kunden betale til Homebob A/S & House Wash A/S den pris, der fremgår i tilbuddet (”Købesummen”).

7.2 Købesummen er i danske kroner og inklusive moms og afgifter, medmindre andet fremgår eksplicit i tilbuddet.

7.3 I tillæg til Købesummen skal betales et miljøtillæg på DKK 99 inklusive moms, der dækker følgende: (i) svingende brændstof og energipriser, og (ii) nye miljøkrav fra Miljøstyrelsen til korrekt brug og håndtering af produkter.

7.4 Købesummen dækker alene levering af de aftalte Ydelserne, medmindre andet fremgår eksplicit i tilbuddet.

7.5 Købesummen og miljøtillægget faktureres i en samlet faktura, efter de aftalte Ydelser er leveret med undtagelse af græspleje services, hvor faktura sendes efter 1. besøg. Alle faktura skal betales i henhold til betalingsbetingelserne på fakturaen.

7.6 Homebob A/S & House Wash A/S tilbyder rabat på services relateret til tag og tagrender ved valg af årlige serviceaftaler i stedet for aftaler om engangslevering. Rabatten fremgår i tilbuddet. Hvis Kunden opsiger den årlige serviceaftale inden for 1 år efter serviceaftalens indgåelse, bortfalder rabatten, med den konsekvens at Kunden skal betale den fulde pris for den pågældende service svarende til prisen for engangslevering af den pågældende service.

8. ÅRLIG PRISREGULERING I ABONNEMENTSAFTALER

8.1 Homebob A/S & House Wash A/S kan én gang årligt regulere prisen for abonnementsaftaler, dog højst med den procentvise stigning i nettoprisindekset.

9. ANSVARSFRASKRIVELSE

9.1 Ydelserne udgør en indsatsforpligtelse, hvorfor Homebob A/S & House Wash A/S ikke indestår for og ikke garanterer for de med Ydelserne ønskede resultater opnås.

9.2 Homebob A/S & House Wash A/S fraskriver sig ethvert ansvar for indirekte tab, formuetab og følgeskader, herunder, men ikke begrænset til, driftstab, tabt fortjeneste, mistet omsætning og rentetab.

9.3 Homebob A/S & House Wash A/S's ansvar kan i ingen tilfælde overstige Købesummen.

10. SKADESLØSHOLDELSE

10.1 Kunden skal skadesløsholde Homebob A/S & House Wash A/S for ethvert tab og skade, som påføres Homebob A/S & House Wash A/S som følge af Kundens misligholdelse af Aftalen og/eller som følge af Kundens forhold.

11. FORTRYDELSESRET FOR FORBRUGERE

11.1 Forbrugere har fortrydelsesret efter de til enhver tid gældende lovregler.

11.2 Fortrydelsesretten gælder ikke i følgende tilfælde:

  1. (i) Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som forbrugeren på forhånd udtrykkeligt har anmodet om, eksempelvis bekæmpelse af fugt i kælder, som kan medføre uopsættelige skader.
  2. (ii) Ved køb af tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

11.3 Ved køb af Ydelser, der ikke er omfattet af pkt. 11.2, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten for bestilte tjenesteydelser starter på den dag, hvor Aftalen er indgået, og for varer på den dag, hvor varen modtages.

11.4 Ved udøvelse af fortrydelsesretten for bestilte tjenesteydelser, skal forbrugeren betale for den del af tjenesteydelsen, der er leveret.

11.5 Ved udøvelse af fortrydelsesretten skal forbrugeren inden for fortrydelsesfristen i pkt. 11.3 give Homebob A/S & House Wash A/S meddelelse herom, der skal sendes til info@housewash.dk eller pr. brev til Homebob A/S & House Wash A/S's adresse. Forbrugeren kan vælge at benytte standardfortrydelsesformularen, der findes i bunden af disse Handelsbetingelser.

11.6 Forbrugeren kan ikke udøve sin fortrydelsesret ved blot at nægte modtagelse af Ydelsen uden samtidig at give Homebob A/S & House Wash A/S meddelelse i henhold til pkt. 11.4.

11.7 Forbrugeren skal sende eventuelle modtagne varer retur til Homebob A/S & House Wash A/S, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, forbrugeren har meddelt ønske om at fortryde købet. Hvis eventuelle varer ikke returneres, bortfalder fortrydelsesretten.

11.8 Forbrugeren afholder selv udgifterne til tilbagelevering af eventuelle varer. Forbrugeren bærer risikoen for varerne, indtil Homebob A/S & House Wash A/S har modtaget varerne.

11.9 Forbrugeren hæfter for forringelse af værdien af returnerede varer, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på.

11.10 Ved udøvelse af fortrydelsesretten har forbrugeren krav på tilbagebetaling af Købesummen samt eventuelle betalte leveringsomkostninger.

11.11 Homebob A/S & House Wash A/S foretager tilbagebetaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter modtagelse af forbrugerens meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten.

12. ØVRIGE OPSIGELSESMULIGHEDER

12.1 I tillæg til forbrugeres fortrydelsesret efter pkt. 11, har Kunden følgende muligheder for at opsige Aftalen:

  1. (i) Inden for 13 dage efter Aftalens indgåelse: Kunden kan opsige Aftalen mod betaling af et gebyr på DKK 650 samt betaling af omkostninger forbundet med returnering af eventuelle bestilte varer, herunder danfugesand.
  2. (ii) Senere end 13 dage efter Aftalens indgåelse og mere end 3 dage før leveringstidspunktet: Kunden kan opsige Aftalen mod betaling af et gebyr på DKK 1.200 samt betaling af omkostninger forbundet med returnering af eventuelle bestilte varer, herunder danfugesand.
  3. (iii) Såfremt du ønsker at flytte tiden på samme dag, som vi kommer, så er der et gebyr på 595 kr., såfremt der er tale om årlig service. Er der tale om en engangsservice, så er gebyret på 2.000 kr.
  4. (iiii) Ved afmelding af din årlige servicebehandling, kan du afmelde uden gebyr fra år til år, såfremt at du afmelder inden 1. januar. Efter 1. januar går vi i gang med planlægning af alle ruter inkl. din rute. Dette er et større administrativt arbejde, så ved afmelding efter 1. januar er der et afmeldingsgebyr på 595 kr.

13. REKLAMATIONSRET OG MANGLER VED DE LEVEREDE PRODUKTER

13.1 Lovens regler om mangler finder anvendelse på Aftalen. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem lovens regler og disse Handelsbetingelser, skal disse Handelsbetingelser have forrang.

13.2 Manglende overholdelse af reklamationsfrister medfører, at Kunden fortaber sin reklamationsret.

13.3 Ved reklamationer skal manglen beskrives og i nødvendigt omfang dokumenteres. Homebob A/S & House Wash A/S kan afvise en reklamation, hvis Kunden – trods opfordringer – ikke leverer de nødvendige oplysninger for at behandle reklamationen.

13.4 I tilfælde af mangler ved de leverede Ydelser, har Homebob A/S & House Wash A/S en afhjælpningsret omfattende 3 afhjælpningsforsøg med en rimelig afhjælpningsfrist, med den konsekvens at Kunden under afhjælpningsperioden ikke kan håndhæve øvrige misligholdelsesbeføjelser.

14. FORCE MAJEURE

14.1 En part skal ikke anses for ansvarlig overfor den anden part for misligholdelse af Aftalen, for så vidt ansvaret kan henføres til omstændigheder, der ligger uden for partens kontrol, og som parten ikke kunne undgå eller overvinde, herunder men ikke begrænset til pandemier og andre sundheds- og samfundskriser, strejker og lockout, lovindgreb eller forvaltningsakter, naturkatastrofer, naturbegivenheder, vejrforhold, krig, terror, eller hacker-angreb.

15. PERSONOPLYSNINGER

15.1 Homebob A/S & House Wash A/S indsamler, opbevarer og behandler alene de personoplysninger, der er nødvendige for levering af de aftalte Ydelser, og som primært omfatter navn, adresse og kontaktoplysninger.

15.2 Kunden accepterer, at Homebob A/S & House Wash A/S i forbindelse med leveringen af de aftalte Ydelser vil behandle personoplysninger om Kunden.

15.3 Kunden kan til enhver tid tilbagekalde ovennævnte accept. Hvis Kunden tilbagekalder sin accept, og Homebob A/S & House Wash A/S som følge heraf ikke kan levere de aftalte Ydelser, kan Homebob A/S & House Wash A/S opsige Aftalen samt forlange fuld betaling af Købesummen.

16. MARKEDSFØRING

16.1 Homebob A/S & House Wash A/S kan, i det omfang gældende lovgivning tillader det, sende tilbud og markedsføringsmateriale vedr. alle vores forskellige ydelser og produkter, via post, telefon, sms eller e-mail. Det kan forekomme, at telefonopkald optages til brug for forbedring af servicekvaliteten, hvilket alene vil ske, hvis det er i overensstemmelse med gældende lovgivning herom. Du kan til enhver tid afmelde dig vores e-mails og sms’er.

16.2 Homebob A/S & House Wash A/S er berettiget til at anvende erhvervskunders navn og logo som reference i sin markedsføring og markedsføringsmateriale, når dette sker uden forpligtelser for erhvervskunden.

16.3 Ved indgåelse af en aftale om udførsel af arbejde leveret af Homebob A/S & House Wash A/S, giver du som kunde Homebob A/S & House Wash A/S lov til at sende markedsføringsmateriale vedrørende vores andre ydelser. Dit samtykke hertil kan til enhver tid trækkes tilbage, og du vil altid have mulighed for at vælge, hvilke ydelser du ønsker at modtage markedsføring for.

17. OVERDRAGELSE AF AFTALEN

17.1 Homebob A/S & House Wash A/S kan overdrage sine forpligtelser og rettigheder under Aftalen til en tredjepart, forudsat at overdragelsen sker i forbindelse med en virksomhedsoverdragelse, fusion, spaltning, omstrukturering eller lignende af Homebob A/S & House Wash A/S.

18. ØVRIGT

18.1 Hvis en eller flere bestemmelser i Aftalen måtte blive anset for ugyldige, umulige at håndhæve eller ikke-bindende, forbliver parterne bundet af alle øvrige bestemmelser. I sådanne tilfælde skal en erstattende bestemmelse med lignende effekt som den ugyldige eller ikke-bindende bestemmelse accepteres.

18.2 Enhver ændring eller tilføjelse til Aftalen kræver skriftlighed og enighed blandt parterne, jf. dog pkt. 2.3.

19. KLAGEADGANG FOR FORBRUGERNE

19.1 Forbrugere, der ønsker at klage over et køb, skal kontakte Homebob A/S & House Wash A/S's kundeservice på klage@housewash.dk eller ringe til +45 61 300 150

19.2 Forbrugere, der er uenig i Homebob A/S & House Wash A/S's behandling af en klage, kan sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

19.3 Hvis en forbruger har bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan klagen sendes til EU-Kommissionens online klageportal via følgende link: http://ec.europa.eu/odr

20. LOVVALG OG VÆRNETING

20.1 Enhver tvist vedrørende Aftalen skal afgøres af Københavns Byret i første instans i henhold til dansk ret.

21. PRODUKTBESKRIVELSER

Produktbeskrivelse for fliserens

Opmåling Homebob A/S & House Wash A/S foretager opmåling via satellitfoto og skraverer bedst muligt området, hvor det er vigtigt, at du ser på det skraverede areal om vi har fået alt med. Såfremt der er ekstra arealer udover det skraverede, som hænger sammen med det skraverede areal, så vil det blive renset og faktureret ud fra den sendte m2 pris.

Vi fakturerer som udgangspunkt ud fra tilbudsprisen og er der en opdatering (dvs. flere m2), så vil du enten modtage en faktura med den samlede opdaterede pris og alternativt forbeholder vi os retten til at efterfakturere for de ekstra m2 der måtte være tale om på en separat faktura.

Skulle der være langt flere m2 (+30 %) end først antaget i ordrebekræftelsen, vil vores servicetekniker kontakte dig og informere herom. Sørg derfor gerne for at være ved telefonen, hvis du ikke er hjemme på udførselsdatoen.

Det skal du sørge for

  • Der er adgang til arealet.
  • Der er mulighed for parkering tæt på matriklen og vandforsyning.
  • Der er adgang til vand enten ude eller indefra (Vi har selv udstyr med til at koble os på den indvendige vandforsyning).
  • Tjek meget gerne, at dit vandtryk ikke er dårligt. I tilfælde af dårligt vandtryk, skal dette informeres til Homebob A/S & House Wash A/S inden rensen.
  • Arealet er ryddet for krukker, havemøbler, dyr og lign. Disse skal rykkes væk fra terrassen, mindst 10 meter.
  • Området er ryddet for store mængder ukrudt og græskanter er skåret. Mos/ukrudt langs fugerne skal du ikke fjerne – det tager vi.

Garanti / Servicebehandling af fliser

Homebob A/S & House Wash A/S tilbyder op til 15 års holdbarhed mod flisepest og lav på fliser og facader. For at garantien kan opretholdes, skal der foretages en årlig vedligeholdelsesaftale, også kaldet garanti aftale. Vedligeholdelsen foretages én gang årligt i foråret eller efteråret.

Skulle du mod forventning opleve angreb af lav/flisepest efter din vedligeholdelsesbehandling er blevet foretaget det pågældende år, vil Homebob A/S & House Wash A/S give en ekstra omgang servicebehandling eller rense det pågældende område, så flisepesten går væk igen. Dette er noget, vores servicetekniker vil vurdere på stedet.

Særlige bestemmelser, erstatningsansvar og indsigelser

  • Indsigelser til opgaven: Hvis der er nogen indsigelser til opgaven, skal dette gøres senest 48 timer efter udført arbejde.
  • Flytning af krukker, porcelæn m.v. Såfremt du ikke har tilvalgt det som en del af din pakke, så har du selv ansvaret for at flytte krukker og andet væk i behørig afstand fra, hvor opgaven skal udføres. Vi anbefaler altid en sikker afstand af 10 meter.
  • Vedrørende fliserensning: Hvis vandtrykket er for lavt, og det medfører, at arbejdet tager længere tid end planlagt, vil kunden blive faktureret for den ekstra tid. Dette gælder, hvis arbejdet eksempelvis er planlagt til én dag, men strækker sig over to, hvilket vil resultere i en fordobling af prisen. Ekstra tid vil blive faktureret med en sats på 800 kr. pr. time.
  • Utæt vandhane og slanger gennem huset: I tilfælde af, at du ikke har vandudtag udenfor, kan vi tage vand inde fra huset. F.eks. under vasken, i kælderen, bruseren. Hvis pakning er gammel, kan den give en utæthed efterfølgende. Det kan ikke altid ses med det samme, da det kan være minimalt. Dette vil med tiden dryppe, og det er derfor vigtigt, at kunden selv er opmærksom på at stille en drypbakke under, hvis vandet evt. kan forårsage skade. Hvis hanen viser tegn på utæthed med det samme, hvor vi er på opgaven, så vil vi gøre opmærksom på det, hvis vi ser det og give besked på, at du skal få det tætnet. Skal vi igennem huset med vores slanger, så er det kundens ansvar at være hjemme og have dækket gulvet af med evt. flyttetæpper, hvis gulvet kan være sart. Hvis der efter rens er problemer med din vandhane, så kan vi ikke holdes ansvarlige for dette. En normal vandhane, som er ny, tæt og sat korrekt op, vil ikke gå i stykker af, at vi sætter en kobling og en vandslange på. Vi har dog set tilfælde på ældre vandhaner, som kan være utætte eller murværket er gammelt og ikke holder vandhanen. I disse tilfælde er det kundens eget ansvar at holde vandhanen intakt ved normal vedligeholdelse og reparation.
  • Udskridning af fliser: Med tiden kan det ikke undgås, at en fliselægning skrider ud i større eller mindre grad grundet eksempelvis større regnskyl, rødder fra jorden, indkørsel af bil m.m. Da rensningen fjerner de fleste former for vækst mellem fugerne, så vil de brede fuger være tydeligere efter rensning, og dermed kan man se, hvis fliserne har rykket sig. Homebob A/S & House Wash A/S kan ikke holdes ansvarlig for udskridning af fliser.
  • Stoppet dræn eller kloak: Under rensning renses ukrudt og mos væk fra fugerne. Her vil en del blive fejet sammen og fjernet. Dog forventes det, da vi renser med vand, at en del af dette vil gå ned i kloakken. Normalt vil dette ikke være et problem, men har du en kloak/dræn, som har det med at blive stoppet lettere end andre, så skal I meddele dette, inden vi starter opgaven.
  • Flisernes tilstand efter rensning: Fliser har en forskellig porøsitet, som forværres over tid, ligesom træ kan mørne og blive blødere over tid. En almindelig mekanisk rensning ødelægger ikke en ellers sund flise. Efter en rensning vil en porøs mineralsk overflade dog lettere kunne genkendes, da den ikke længere er tilsmudset. Nogle fliser kan have oplevet frostsprængninger eller er begyndt at smuldre, hvilket kan ses tydeligt efter en gennemført rensning.
  • Farveforskel: Fliser, som er overdækket, f.eks. under carport, er ikke udsat for syreregn og slides derfor ikke på samme måde som fliserne udenfor. De bibeholder derfor den pæne, slebne og glatte overflade, som de har fra produktion i langt flere år end fliserne der ikke står under overdækning. Fliserne ude foran har derfor altid en mere nubret og slidt overflade, som virker mere ru. Nogle, men ikke alle fliser, har en lidt mørkere overflade fra produktion og derfor kan dette ses mere tydeligt efter en rens. Vi kan ikke rense denne overflade væk. Farveforskel på granit kan i nogle tilfælde blive en smule mørkere efter imprægnering. Under carporte og overdækninger kan fliserne forekomme mere mørke, da de ikke er bleget af solen. Der kan under carporte forekomme mørke kørespor, dette skyldes asfalt og gummi fra dæk på bilen.
  • Kalkoptræk: Når fliser er helt nye, vil der være kalk i betonen. Denne kalk stiger normalt op til overfladen og vaskes bort af regn. Der kan forekomme kalkudfældninger på overdækkede arealer, der ikke har fået ikke har fået vand før (dette kan forholdsvis nemt fjernes blot ved fejning af sand, se vedhæftet pdf HER!).
  • Sort stakit og sort malet facade: Efter rensning skyller vi ned. Der vil dog stadig kunne være noget snavs og sandkorn, som sætter sig, og som vil gå væk efter nogle regnskyl. På sort stakit er dette mere synligt, og efter rengøring vil der stadig kunne ses noget snavs, da det kommer meget tyderligt frem på sort. Vi gør vores bedste på at skylle ned, men når vi skyler over, og sand/skidt bliver mørkt, så er det meget svært at se, hvor der kan mangle noget på det sorte stakit, og derfor kan der efterfølgende være lidt, som regnen skal skylle af.
  • Facade: Efter rens af fliser vasker vi facaden ren med et lavt tryk. Hvis facaden har frostsprængninger eller luft inden under malingen, så vil dette kunne risikere at ryge af. Du vil typisk inden kunne se, at pudset har streger, hvor det har frostspringninger, og malingen vil typisk være boblet lidt op eller hænge i nogle flager. Dette er Homebob A/S & House Wash A/S ikke ansvarlig for at reparere.

Produktbeskrivelse for tagbehandling

Date og tidspunkt

Hos Homebob A/S & House Wash A/S udfører vi hovedsageligt vores tagbehandlinger i perioden august-oktober.

Vi sender en besked på e-mail og sms inden vi kommer. Såfremt der er fri adgang og vand udenfor, så behøver du ikke være hjemme på den planlagte dato.

Det skal vi bruge, når vi kommer

Der er en række ting, som du skal have styr på, inden vi kommer på udførselsdatoen:

  • Der er adgang til vand enten ude eller indefra (Vi har selv udstyr med til at koble os på den indvendige vandforsyning).
  • Tjek meget gerne, at dit vandtryk ikke er dårligt. I tilfælde af dårligt vandtryk, skal dette informeres til Homebob A/S & House Wash A/S inden vi kommer.
  • Der skal være tilgang til taget fra begge sider.
  • Der er mulighed for parkering tæt på ejendommen.
  • Arealet er ryddet for krukker, havemøbler m.m., der står placeret lige under tagrenden.
  • Regnvandstønder frakobles inden behandlingen og først tilkobles igen efter nogle gode regnfulde dage.

Særlige bestemmelser, erstatningsansvar og indsigelser

  • Indsigelser til opgaven: Hvis der er nogen indsigelser til opgaven, skal dette gøres senest 48 timer efter udført arbejde.
  • Algebehandling af tag: Algebehandling foregår ved, at vi sprøjter skum ud på taget vha. en lanse. Dette foregår nede fra jorden. Under behandlingen vil vi også skumme ovenlysvinduer. Desværre, grundet vind og vejr, samt når vi behandler nær tagryg, de yderste sider og forenden af taget, kan behandlingen i nogle tilfælde ramme områder som vinduer og døre på siden af huset, samt græs og beplantning nær huset. Såfremt vores behandling kommer i kontakt med beplantning og græs, kan det ses i form af pletter eller gult græs, men begge dele vil blive pæne igen. Vi anbefaler at tørre vinduer og døre af, når vi er færdige (dette indgår ikke i prisen).

Alt afhængig af tagets tilstand kan man opleve, at taget skal have flere behandlinger før man opnår en væsentlig forbedring – og vi kan generelt ikke garantere, at alle alger, snavs eller andet forsvinder helt. Du kan med fordel bestille ekstra behandlinger udover den årlige behandling.

Bemærk: For at algebehandlingen har den fulde effekt, skal der gå mindst 6 måneder efter behandlingen. Der kan derfor ikke klages over behandlingen før, og vi kan ikke tage stilling til produktets effekt, før der er gået mindst 6 måneder.

Valg af miljøgodkendte produkter

Hos Homebob A/S & House Wash A/S går vi meget højt op i at sikre dig det bedste resultat af algebehandlingen. Derfor bruger vi to forskellige miljøgodkendte algemidler, AlgeFri N ProFF og Neutralon. I denne forbindelse er der nogle ting, der er vigtigt for os at vide, for at kunne vælge det algemiddel der giver det bedste resultat på dit tag.

I langt de fleste tilfælde vil vi anvende AlgeFri N ProFF, som ikke kræver opsamling af den overskydende væske, og må løbe direkte i afløbet, uanset kloakeringsforhold på ejendommen.

For at kunne anvende AlgeFri N ProFF til behandlingen af dit tag, er det vigtigt, at du oplyser, om du har følgende materialer på dit tag, hvilket kan forhindre os i at anvende midlet og medføre, at vi i stedet skal anvende vores andet algemiddel Neutralon.

Materialerne er følgende:

  • Solceller
  • Sort zink
  • Ny blank zink (mindre end 12 måneder)
  • Sort aluminium
  • Mørk plast
  • Kobber

Hvis ikke du allerede har oplyst os om ovenstående materialer på dit tag, er det vigtigt, at du gør det inden du bekræfter dit tilbud og inden vi kommer, da det kan medføre, at vi skal ændre din ordre og det kan give en kemisk reaktion på ovenstående materialer. Du kan oplyse, såfremt du har ovenstående materialer på dit tag ved at ringe ind til vores sælgere på tlf: 42 36 66 66.

Bemærk: Homebob A/S & House Wash A/S tager ikke ansvaret for, om ovenstående er meldt ind og dermed, såfremt der er et uheld, vil Homebob A/S & House Wash A/S ikke kunne holdes ansvarlige.

Fælles eller separat kloakering?

Har du et af de ovennævnte materialer på dit tag, er det også vigtigt, at du ved bestilling af tagbehandlingen oplyser os om, hvorvidt du har fælles eller separat kloakering – dvs. om din vandafledning fra nedløbet går til en fælles kloak eller en separat kloak.

Ved fælles kloakering må vores Neutralon algemiddel gå direkte i nedløbet.

Ved separat kloakering skal det overskydende Neutralon algemiddel suges op – det sker ved afpropning af tagrenden og sugning fra tagrenden til vores beholder (her kommer et tillæg på 200 kr. inkl. moms).

Hvis du ikke ved, om du har separat eller fælles, så kan du kontakte eller spørge ved din kommune.

Bemærk: Hos Homebob A/S & House Wash A/S spørger vi ind til ovenstående behov. Det er kunden selv, som er ansvarlig for at orientere, såfremt der er separat kloakering.

Vind og vejr

Det er vigtigt, at det ikke regner og blæser for meget under behandlingen – dog sker der ikke noget ved, at det begynder at regne en time efter, da produktet her vil være trukket godt ind i taget. Skulle det begynde at regne eller blæse for meget, så udsætter vi din behandling.